آموزش‌ مهارت‌های زندگی

رفتار مناسب با همسر حساس

رفتار مناسب با همسر حساس – با همسر حساس خود چگونه رفتار کنید؟

رفتار مناسب با همسر حساس بیشتر یک مهارت است که همه انسان ها می بایست قبل از ازدواج کردن آن را بدست آورند. بیش تر زن و شوهرها در زندگی مشترک خویش دارای خصوصیت اخلاقی منحصر به ‌فردی هستند و در کنار هر خصوصیت اخلاقی بد خصوصیت های مثبت هم دارند همسر زودرنج و داشتن حساسیت های خاص در اخلاق میتواند یک خصوصیت اخلاقی در مرد و بیش تر در زن باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص چگونه با همسر رفتار کنیم کافیست برروی لینک کلیک کنید همچنین دوره هایی چون اصول گفتگو، رابطه بدون خیانت، شناخت قبل از ازدواج به شما در این خصوص کمک میکنند.

تشخیص حسود یا حساس بودن همسر :

در برخ از موارد فرد درباره علت کارهایش چیزی نمی داند مثلا نمی دانند نام رفتاری که از خود بروز می دهند حسودی است یا حساسیت و یا بدبینی و شکاکی . مثلا وقتی فردی وقتی همسرش را از صحبت در جمع منع می کند گاهی اسم اسم «حساسیت»، «اهمیت» و گاهی حتی «تعصب یا غیرت» بر این رفتارها می گذارد. نوع حساسیت ریشه در فرهنگ خانوادگی ما دارد به همین دلیل بهتر است افراد قبل از ازدواج و در دوره نامزدی به این حساسیت ها توجه کنند و در این دوران دقت لازم را داشته باشند.

بررسی رفتار طرف مقابل و دقت در آن برای داشتن رفتار مناسب با همسر حساس به شرطی که طرف مقابل هم نسبت به افکار و احساس خود آگاه باشد، می تواند علل حسادت همسر را مشخص کند. اما معمولا افراد وقتی این رفتارها را از خود نشان می دهند متوجه علت این رفتارها نیستند و به دخالت فردی باتجربه و متخصص دارند که علت این رفتارهای آنان را دریابد و راهی برای مقابله پیشنهاد نماید.

رفتار مناسب با همسر حساس

باهوش ها حساس تر هستند :

زنانی که به لحاظ هوشی از بهره هوش بالاتری برخوردار هستند، حساس‌تر و دقیق‌تر هستند. پس این یک نقص رفتاری نیست. برای آنکه بتوانید به او کمک کنید، با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید که متوجه ظرایف رفتاری او هستید. متوجه هستید که او به دلیل هوش بالایی که دارد، رفتار نادرست افراد را درک می‌کند. به او کمک کنید تا حرف بزند و زمانی که درباره آنچه غمگین شده حرف می‌زند، سعی نکنید او را نصیحت کنید. فقط سکوت کرده و گوش کنید. سپس به او اطمینان بدهید که او را درک می‌کنید، همراهش هستید و نمی‌گذارید دیگران به او آسیب احساسی وارد کنند و این کار را به صورت عملی انجام دهید.

حساس بودن بد است یا خوب؟

نمی توان گفت حساس بودن بد، خوب، سالم یا ناسالم است زیرا این یکی از ویژگی های رفتاری افراد است و به خودی خود، نقص محسوب نمی شود. این افراد ویژگی های مثبت فراوانی نیز دارند مثلا عاطفی و دل رحم هستند و در انجام کارهایشان دقت و سرعت بالایی دارند و می توانند اطلاعات را عمیقا پردازش کنند و تمرکز بهتری دارند.

این افراد به شدت وظیفه شناس و خلاقند و نیمکره راست قوی تری دارند . اگر همسرتان دارای این خصوصیات است ، هرچقدر بیشتر درمورد خصوصیاتشان بدانید، بهتر می توانید با این افراد و موقعیت های دور و برتان کنار بیایید.

رفتار مناسب با همسر حساس چگونه باید باشد؟

  • زیاد انتقاد نکنید
  • از رفتار تند دوری کنید
  • احساساتی که دارید را ابراز کنید
  • از مواردی که حساسیت ایجاد می کند دوری کنید
  • آرام حرف بزنید

برای حفظ آرامش جهت رفتار مناسب با همسر حساس نیاز دارید تا استرس، اضطراب و ترس را از خود دور کنید، دوره هایی که در این خصوص به شما کمک میکند عبارتند از: رهایی از ترس، مدیریت اضطراب، مدیریت استرس می باشد.

حرف های انتقادی خود را چقدر به زبان بیاوریم؟

اگر می خواهید همسرتان از شما دوری نکند ، انتقاد کردن مداوم از او را کنار بگذارید و فقط در مواقع ضروری از او انتقاد نمایید زیرا هرچه انتقاد کردن شما از او بیشتر شود او از شما دورتر می شود.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *