آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چرا همیشه احساس تنهایی میکنم

چرا همیشه احساس تنهایی میکنم ؟

چرا همیشه احساس تنهایی میکنم ؟ سوالی است که ممکن است حداقل یک بار از خود پرسیده باشید. هرچه بیشتر احساس تنهایی کنیم، بیشتر احساس تعلق خاطر یا احساس طرد شدن توسط دیگران می شود. با افکارمان تنها مانده و بدترین دشمن خودمان می شویم. این الگوهای فکری “صدای انتقادی درونی” (CIV) را تشکیل می دهند، دشمنی درونی که منجر به فرایندها و رفتارهای فکری خود تخریبی می شود. این منتقد درونی احساس انزوای ما را تغذیه می کند و ما را ترغیب می کند که از دیگران اجتناب کنیم و در یک حالت تنها بمانیم.

تنهایی یکی از ویژگی های آدمی است و هر چند سقراط برای اولین بار این مفهوم را کشف کرده، اما همیشه با آدم بوده است. آرنت معتقد است که تفکر گفتگوی خاموش آدمی با خویشتن است. ریشه احساس تنهایی یا احساس محروم بودن از محبت، برآورده نشدن کافی نیاز به محبت یا بیش از حد برآورده شدن این نیاز اساسی در کودکی است. این اتفاق ممکن است به چند دلیل بیفتد. دوره هایی چون  تفکر عقلانی، عزت نفس، مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، رهایی از ترس می تواند شما را در رفع احساس تنهایی کمک کند.

چرا همیشه احساس تنهایی میکنم

چرا همیشه احساس تنهایی میکنم ، چه عاملی موجب این می شود؟

عوامل مختلفی باعث می شود که افراد احساس تنهایی کنیم از جمله :

وراثت : به گفته جان کاچیوپو، تنهایی حدود 50٪ وراثت پذیر است اما این بدان معنا نیست که تنهایی توسط ژن ها تعیین می شود. آنچه به نظر می رسد وراثتی است ، شدت دردی است که هنگام احساس انزوای اجتماعی در فرد احساس می شود. ” بسته به ژنهایشان، بعضی از افراد وقتی از دیگران در تماس نیستند بیشتر احساس درد می کنند یا خود را تنها می دانند.

محیط : تنهایی اغلب توسط محیط فرد ایجاد می شود. اگر کسی در یک منطقه جدا زندگی کند یا اخیرا به مکان جدیدی منتقل شده باشد، بیشتر در معرض تنهایی است. علاوه بر این ، مهاجرت به یک کشور جدید یا تحصیل در خارج از کشور ، جایی که موانع زبانی یا فرهنگی می تواند تعاملات اجتماعی را پیچیده کند ، همچنین می تواند احساس تنهایی بیشتری در افراد ایجاد کند.

شرایط : شرایط دردناک زندگی ، مانند طلاق یا از دست دادن، می تواند احساس تنهایی را افزایش دهد.

افکار و نگرش ها : نحوه تفکر و احساس ما در مورد خود و جهان پیرامون نیز می تواند باعث تنهایی شود.

برای رفع احساس تنهایی با خودتان مهربان باشید :

دست از سخت ‌گیری و آزار خودتان بردارید. بعضی از ما آنقدر از خودمان طلبکاریم و به خودمان سخت می‌گیریم که انگار با موجود خبیثی طرف هستیم که جز با درد و عذاب، به راه نمی ‌آید! پس کمی به خودتان راحت بگیرید و دست از آزار خودتان بردارید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

یک پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *