آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تقویت اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس با استفاده از راه های ساده

تقویت اعتماد به نفس به عنوان ابزاری ضروری برای هر انسانی لازم می باشد شما با استفاده از راه ها و تمرین های ساده می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. داشتن اعتماد به نفس مناسب، به شما در مواجهه با ترس ها و شرایط مختلف کمک شایانی می کند بنابراین ارزش این را دارد تا از دوره هایی چون عزت نفس، رهایی از ترس و مدیریت اضطراب استفاده کنید و از این طریق اعتماد به نفس خود را تقویت نمایید.

راه های کلی تقویت اعتماد به نفس :

  • خود را همانطور که می خواهید تجسم کنید.
  • خودتان را تأیید کنید.
  • هر روز یک کاری انجام دهید و خود را به چالش بکشید.
  • منتقد درونی خود را زیر سال ببرید.
  • خود را برای پیروزی تنظیم کنید.
  • به شخص دیگری کمک کنید.
  • مراقب خودتان باشید
  • مقایسه خود را با دیگران متوقف کنید

تقویت اعتماد به نفس

برای تقویت اعتماد به نفس خودتان به هیچ عنوان مقایسه نکنید :

چه نوع نگاه شما به دوستانتان را در فیس بوک مقایسه کنید و چه حقوق خود را با درآمد دوستتان مقایسه کنید فرقی ندارد مقایسه کردن اصلا کار خوبی نیست. در حقیقت یک مطالعه در سال 2018 که در “شخصیت و تفاوت های فردی” منتشر شد ، ارتباط مستقیمی بین حسادت و احساس انسان ها در مورد خودشان پیدا کرد. برای کسب آگاهی بیشتر از افزایش اعتماد به نفس و راه های آن کافیست کلیک کنید.

محققان دریافتند افرادی که خود را با دیگران مقایسه می کنند ، حسادت را تجربه می کنند و هرچه حسادت بیشتری داشته باشند ، احساس بدتری نسبت به خود دارند. این می تواند یک چرخه معیوب باشد. به مواقعی که ثروت ، داشته ها ، مهارت ها ، دستاوردها و ویژگی های خود را با یکدیگر مقایسه می کنید، توجه داشته باشید. تصور اینکه افراد دیگر بهتر هستند باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما می شود. وقتی متوجه شدید در حال مقایسه هستید ، به خود یادآوری کنید که انجام این کار مفید نیست.

برای تقویت اعتماد به نفس ، مراقب بدن خود باشید :

کمبود خواب، خوردن یک رژیم غذایی ناسالم و پرهیز از ورزش آسیب به سلامت شما می زند. مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود
یک مطالعه 2016 که در Neuropsychiatric Disease and Treatment منتشر شد نشان داد که فعالیت بدنی منظم، باعث بهبود تصویر بدن شرکت کنندگان می شود و هنگامی که تصویر بدن آنها بهتر شد ، آنها اعتماد به نفس بیشتری داشتند. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. خواب کافی داشته باشید و رژیم غذایی خود را بهتر کنید تا اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند.

خودگویی منفی برای تقویت اعتماد به نفس ممنوع است :

بعضی اوقات ، بهترین راه برای مقابله با خودگفتاری منفی، به چالش کشیدن این جملات است. سعی کنید کارهایی را انجام دهید که مغز شما به شما می گوید که نمی توانید. به خود بگویید این فقط یک آزمایش است و ببینید چه اتفاقی می افتد. ممکن است یاد بگیرید که کمی مضطرب بودن یا چند اشتباه مرتکب شدن آنقدرها که فکر می کنید بد نیست. و هر بار که به جلو می روید می توانید اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. برای مدیریت اضطراب و مدیریت استرس کافیست برروی لینک کلیک دوره کلیک کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *