آموزش‌ مهارت‌های زندگی

احساس تنهایی بعد از ازدواج

احساس تنهایی بعد از ازدواج و راه حل های رفع آن

احساس تنهایی بعد از ازدواج ممکن است برای هر کسی پیش آید. معمولا بزرگتر ها اعتقاد دارند که ازدواج برای اینکه انسان در تمام عمر یه مونس و همراهی داشته باشد امری ضروری است. کاربر گرامی برای شما دوره های غیر حضوری که در رفع حس تنهایی به شما کمک میکند، در سایت قرار داده ایم. دوره هایی چون  تفکر عقلانی، عزت نفس، مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، رهایی از ترس می باشد که برای آشنایی با هرکدام از این دوره ها کافیست برروی لینک هر دوره کلیک کنید.

بسیاری از زوجین احساس تنهایی شدیدی دارند. اگر شما هم جزو آنهایی هستید که رابطه صمیمی دوران اولیه آشنایی تان را ندارید یا به بهانه های مختلف، خود را سرگرم کار می کنید تا زمان کمتری کنار همسرتان باشید و این را به حساب پر مشغله بودن می گذارید و هیچ گونه احساس تعلق خاطری نسبت به او ندارید، این زنگ خطر بزرگی است و در ابتدای احساس تنهایی قرار دارید.

دلایل احساس تنهایی بعد از ازدواج در زندگی مشترک :

  • زورگویی و تهدید همسر
  • مشغله‌ های زندگی مشترک امروزی
  • کمبود صمیمیت جسمی
  • کمبود حمایت عاطفی
  • محدود بودن زمان ‌های دونفره
  • تجارب سخت گذشته

از کجا بفهمیم دچار احساس تنهایی بعد از ازدواج شده ایم؟

  • فراموش کردن روزهای خاص
  • صحبت نکردن درخصوص اتفاقات روزمره
  • تقاضای کمک نکردن از همسر
  • نداشتن زمان های دو نفره
  • سرد شدن در رابطه جنسی

راه حل رفع احساس تنهایی بعد از ازدواج :

با همسر خود گفت‌ و گو کنید:

گفت‌ و گو نوشدارویی برای بهبود روابط زن و شوهر است. هرچند وقت یک ‌بار با یکدیگر صحبت کنید. لازم نیست دنبال موضوعی برای صحبت بگردید. بدون برنامه قبلی و آزادانه در مورد اتفاقات روزانه خود صحبت کرده و آن ‌ها را با همسر به اشتراک بگذارید. در مورد اخبار و یا موضوعاتی که مورد علاقه هردوی شماست گفت‌وگو کنید. به همسرتان از طریق نظر خودش نزدیک شوید و این کار فضای خانه را سرزنده نگه می‌ دارد.

زمانی را برای همسر خود اختصاص دهید:

از همسر خود بپرسید آیا این زمان برای او کافی است تا تمام حرف ها و مشکلاتش را با شما در میان بگذارد. به جای این که هر شب بعد از رسیدن به خانه جایی بنشینید، تلویزیون نگاه کنید یا روزنامه بخوانید و یا موبایلتان را چک کنید، به همسرتان نگاه کنید و با او صحبت کنید و اگر وقتی باقی ماند به سایر کارهایتان بپردازید.

خاطره‌ های خوب دو نفره ‌تان را یادآوری کنید:

فیلم عروسی ‌تان را با هم تماشا کنید، عکس‌ های ماه عسل ‌تان را ببینید، در مورد روزهای آشنایی ‌تان و اتفاقات رمانتیکی که داشته ‌اید حرف بزنید و گذشته ‌های خوشایندتان را زنده کنید. یادآوری این خاطرات باعث می‌شود هر دو با هم بخندید و زوج‌ هایی که با هم می‌خندند با هم می‌ مانند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *