آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه با مشکلات زندگی کنار بیایم

چگونه با مشکلات زندگی کنار بیایم ؟!!

چگونه با مشکلات زندگی کنار بیایم ؟ سوالی است که همه آدم ها ممکن است از خودشان بپرسند باید بدانید عاقل‌ ترین، دوست‌ داشتنی‌ ترین و باتجربه ترین آدم‌ هایی که تابحال با آنها برخورد داشته‌ ایم احتمالا کسانی می باشند که بدبختی، شکست، دل‌ شکستگی بخاطر از دست دادن کسی که دوستش داشته‌ اند را تجربه کرده‌ اند و از میان نا امیدی، راه خود را پیدا کرده‌ اند. دوره هایی چون عزت نفس ، مدیریت استرس ، مدیریت اضطراب ، تفکر عقلانی و چرا اتفاقات بد برای آدم های خوب می افتد؟ می تواند شما را در این خصوص کمک شایانی کند.

چگونه با مشکلات زندگی کنار بیایم (راه های کنار آمدن با مشکلات):

درد و مشکلات بخشی از زندگی و عشق است و به رشد ما کمک میکند :

خیلی از ما از خودمان می‌ ترسیم، از حقیقت خودمان و از احساساتمان. درمورد عالی بودن زندگی و عشق حرف می‌ زنیم ولی هر روز خودمان را از هر دو آنها پنهان می‌ کنیم. خودمان را از حقیقی‌ ترین احساساتمان پنهان می‌ کنیم. زیرا واقعیت این است که عشق و زندگی گاهی ناراحت‌ کننده خواهد شد و احساسی که ایجاد میکند اذیتمان میکند.

از کودکی به ما یاد داده‌ اند که همه دردها بد و مضر هستند. با اینحال اگر از حس کردن احساسی که واقعاً داریم بترسیم، چطور خواهیم توانست با زندگی و عشق واقعی روبه‌ رو شویم؟ ما لازم داریم که درد را احساس کنیم، درست همانطور که زنده بودن و دوست داشته شدن را باید حس کنیم. درد برای بیدار کردن ماست. با اینحال همیشه سعی می‌ کنیم دردمان را پنهان کنیم. این را درک کنید. فقط زمانی می‌ توانیم بفهمیم که تا چه اندازه قوی هستیم که قوی بودن تنها گزینه باقی برای ما باشد.

چگونه با مشکلات زندگی کنار بیایم

در مواجه با مشکلات زندگی نگران نباشید :

نگرانی تنها شما را عصبی می کند و تمرکزتان را برای حل مشکلات از بین می برد. اگر شما در مورد چیزی که نسبت بدان هیچ کنترلی ندارید نگران باشید، تنها وضعیت را بدتر می کنید. به جای آن سعی کنید که تمرکزتان را بر قدم های بعدی بگذارید تا دیگر پشیمانی به سراغ تان نیاید. اگر کارتان را از دست دادید، نگرانی در مورد این که چگونه قبض هایتان را بپردازید، هیچ باری از روی دوش تان کم نخواهد کرد. بنابراین بهتر است که برنامه ای برای ادامه مسیر خود بریزید و طبق آن پیش روید. مثبت اندیش باشید تا اتفاقات مثبت برایتان رخ دهد.

جدا شدن را تمرین کنید :

سعی کنید تا به نتایجی که در زندگی تان می بینید، وابسته نباشید. به خاطر داشته باشید که هر شخص سلیقه ای مختص به خودش را دارد و ممکن است او مخالف عقاید شما باشد. زمانی که کاری را در زندگی انجام می دهید، توقع نداشته باشید تا همه جریانات بر وفق مراد شما باشند.

بیش از حد واکنش نشان ندهید :

عکس العمل بیش از حد به مشکلات می تواند منجر به اتخاذ تصمیمات نادرست گردد. زمانی که شما درگیر احساسات شدید می شوید و در آن زمان برای موضوعی تصمیم میگیرید، به سبب اینکه منطق در این تصمیم گیری دخیل نبوده است، منجر به پشیمانی شما در زمان آینده خواهد گردید. از این به بعد زمانی که با یک مشکل برخورد کردید از گرفتن تصمیم در لحظات اول خودداری کنید و زمانی که آرام شدید به حل آن بیاندیشید.

متعهد به خود باشید :

اکثر افراد شکست می‌خورند اما نه به خاطر آنکه فاقد هـوش ، فراست ، توانایی ، فرصت یا استعداد می‌باشند، بلکه به این علت کـه از مشکل خود به عنوان بهترین فرصت یاد نمی‌کنند. کـه می‌توانند از آنها درس بگیرند یا آن را به سمت و سوی دلخواه خود سوق دهند. در صورتی که اشتیاق خود را به زندگی از دست ندهید، حتی اگر زندگی تهی و پوچ به نظر آید شما قادرید موفق شوید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *